torsdag 17 februari 2011

God morgon!

Idag är äntligen torsdag va skönt det betyder att det är bara två dagar kvar till syfestival besök för min del och att det är sista dagen på dagis för denna vecka för A det känns bra att inte vara tvungen att gå till dagis med henne imorgon. Vi ska ha så mysigt imorgon sen ska vi handla present både till A kompis som har kalas på lördag och till våra vänner som vi ska på middag på lördag. Det ska blir jättekul jag tycker om att ha sådana helger då och då inte jämnt. Nu ska jag försöka ta mig till dagis med A och kanske ta mig till öppnaförskolan sen. Jag är jättesugen på att göra klar mina benvärmare i mohair/akryl. jättefint garn hoppas att det kommer att räcka med ett nysta, annars får jag leta efter på lördag på mässa efter ett nysta till. Kram så länge!

1 kommentar:

  1. hej. ssk är när man först flyttar över en maska från vänster sticka till höger, som om man skulle ha gjort den rät (alltså man snurrar maskan) sen gör man det engång till med maskan som kommer näst efter den på vänstern. När båda är överflyttade så tar man vänster sticka och sätter in den genom maskorna som man flyttat till höger, och sen så stickar man med höger sticka (alltså att man plockar garnet med höger sticka genom båda maskorna och sen släpper. så att man minskat en maska. Det är som en tvärtemot 2tillsammans:D

    SvaraRadera