söndag 13 mars 2011

Hej på er det är söndag igen!

Nu har jag kommit långt i kofta ska fota imorgon så ni får ser hur långt jag har kommit jag har bara lite svårt med raglan minskning jag hoppas att jag har knäckt koden, jag tycker det är svårt med alla dessa bakom och framför arbetet jag vet inte om jag gör rätt som jag gör. Jag kanske är bara trött eller något. Men om det finns någon so sitter där ute och vet hur man gör det, hjälp mig snälla


Alla minskningar görs från rätsidan och det minskas 2 m per minskning, dvs 16 m per v. Starta 5 m före markören och sticka så här: Sätt 2 m på hj.st framför arb. *Lyft den första m på hj.st (= m som är längst till höger på st) som om den skulle stickas rät, sticka första m från vänster st rät, drag den lyfta m över *, upprepa *-* en gång, 2 rm (markören sitter mitt emellan dessa), sätt 2 m på hj.st bakom, * sticka första m på vänster st och första m på hj.st (= m som är längst till höger på st) räta tills *, upprepa *-* en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar