tisdag 8 mars 2011

Hej på er!

Idag är vår dag, alla kvinnorsdagen och vad mer passande än att det är semla dagen åh vad det ska bli gott att äta första semla, jag har hållit mig ända till idag då man ska äta semlor jag älskar semlor men jag kan äta massor på semla dagen. Något roligt för er som är intresserad kanske så är det carnaval där jag kommer ifrån alla klä ut sig till olika saker och människor och går ut på gatan och festa, Idag äter man också min favorit mat i portugal det är väldigt fet mat men jättegott, den mat heter cozido á portuguesa det består av olika köttkorvar (starka) potatis, kål, lök nötkött, morötter, det är jättegott om jag säger så att jag har inte ätit denna rätten sen jag flyttat hemifrån alltså 13 år sen. Men jag tänker på det varje år vid den här tiden. Idag är det tisdag och det betyder Bygglov och House på tv.Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar