onsdag 10 augusti 2011

Kräftskiva förberedelser!

I år ska jag försöka inte röra till alldeles för mycket i snapsvis häften. Förra året var väldigt kul inga av häftena var lik någon annan så gästerna fick leta sig fram eller bak i häften till de kunde hitta rätta visa. Kräftskiva var lyckad fast häften var jätteknasig. Idag ska jag försöka övertyga maken att åka och handla de sista saker. Vi får se om jag lyckas med det.
Det ska bli kul att få träffa alla våra vänner, det hjälper att få livet att vara värt att leva när man har goda vänner.
Nu ska jag sätta igång med mat, det blir morfars kassler, jag älskar ugnsgratinerade kassler med ris.

Este ano vou fazer os possiveis para nao mexer muito com os livros de musicas que se cantam quando e festa dod lagustins, o ano passado nenhum dos livros que fiz era igual ao outro por isso os convidados tiveram de procurar a pagina certa para podermos catar todos ao mesmo tempo. Mas mesmo assim todos estavam satisfeitos com a comida e a bebida. Hoje vou tentar fazer com que o meu marido queira ir fazer as ultimas compras. vamos la ver se eu tenho sorte.
Vai saber bem encontrar todos os nossos amigo sao eles que fazem com que a vida tenha alegria.
Agora vou comecar como jantar hoje vai ser pernil fumado no forno com arroz a acompanhar.

Kram på er! Beijinhos para todos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar