måndag 8 augusti 2011

Nu är det vardag igen!

Idag började maken att jobba och jag i fullrulle med att skjutsa barn till behandlingen och senare hämta. Åh jag har definitivt inte längtat till detta med tyvärr är den här, Jag är redan trött och klockan är bara 11:33 på förmiddag. Det kan beror på att man inte hann varva ner innan vardagen började igen. Det har varit ett jäktigt semester och sommar, jag får hoppas på en trevlig och lugn höst. Nu i helgen har jag något trevligt att se framemot, vi ska har kräftskiva med våra goda vänner, det ska bli jättetrevlig tyvärr blir vi inte så många som vi brukar för att de flesta har bestämt sig för att fylla jämnt och har 40 års kalas eller något liknande :). Men det ska blir kul att träffa er alla som kommer. Nu har jag lagt blåbär i renat så ni som gillar snaps får det. Nu ska fixa lite banankaka till A som är jättesugen. Kram på er!

Hoje comeca a vida outra vez o marido comecou a trabalhar hoje e eu a levar a mais velha ao tratamento e depois ir buscar. Eu nao estava nada ansiosa por este dia mas ele tinha de vir, eu ja estou cansada e ainda sao 11:33 da manha. Mas eu penso que tem tudo a ver que nao conseguimos descansar e que o dia dia voltou rapido de mais. Eu espero que o Outono seja mais calmo. Mas este fim de semana que vem tenho alguma coisa de que eu gosto de fazer, festa para amigos nos temos como tradicao a festa dos lagostins. Infelizmente nao vao ser tantos como e de custume mas este ano parece que todos decidiram fazer anos e fazer uma festa grande. Hoje tambem pus os mirtilos na agua ardente para ter esse sabor que se chama snaps em sueco. Agora tenho que ir dar um pedaco de bolo de banana a A que esta ansiosa ela gostou dele. Beijinhos para todos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar