onsdag 19 december 2012

5 dagar kvar!

Jag är värre än barnen när det gäller jul jag älskar jul och jultomte, Jag blir ledsen när jag hör små barn säga att tomten finns inte vart tog julmagi vägen. Tråkigt tycker jag för när jag var lite sa berättade min mamma och mormor  att det var Jesus barnet som kom med presenter och jag tyckte att det var så magiskt jag är föd och uppvuxen i Portugal och jag är katolik därför sa mamma och mormor att det var Jesus barnet som kom. De var jätteduktiga på att lura mig som barn, mormor gick upp för trappa och låtsades att gå på toa och sen plingade hon med en klocka och mamma påstod att det var Jesus barnet som hade lämnat paket och jag kommer faktiskt ihåg känsla. Det var så kul. Tyvärr barnen nu för tiden känner aldrig den känsla. Lite nostalgi.  Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar