torsdag 28 mars 2013

Och nu är det påsk!

Idag är det skärtorsdag och egentligen tycker jag själv är den roligaste dagen när våra små flickor klär ut sig till påskkärringar och får maaaaassssssssssssoooooooorrrrrrrrrrrrr med godis i sina korgar och sen vi en film på kvällen äter de godis. Just nu är det bara jag och lilla T som är hema solen skiner men jag har inte riktigt lust att sitta ute med min kopp te dessutom har jag ingen bra möbler ute att sitta på och njuta av solen. Imorgon är en trist dag fast jag ska försöka göra massor med saker så att det inte känns så. Jag är katolik och i min religion så är det förbjudet att äta kött, det inte så att jag måste ha kött varje dag men det är lite jobbigt till frukost måste tänka på och lunchen och middag men i år är jag förbered jag köpte 2 sorters sill en i tomat och en i vitlök så imorgon ska jag äta sill och potatis både till lunch och till middag. Just nu har jag ingen lust att verken virka eller sticka lite sugen på att sy fast jag vill inte gå in i min hobbyrum den är så stökig så varje gång jag går in så hör jag en lite röst som ropar "Kom och hjälp mig" det är rummets själ som är lite sjuk tror jag, oj det lätt väldigt flummig. Kram på er i den soliga skärtorsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar